5.5.08

lesgevers Taekwon-do Sportschool Chon-Ji ontmoeten elkaar in Berlijn

Ik vraag me af of deze blog nog interessant is om te volgen. De inhoud van de stage is de laatste weken in grote lijnen hetzelfde gebleven: de klubszene website aanmaken. Ik hoop deze vanmiddag online te kunnen zetten en dan kan ik hem in mijn blog linken. Al jullie aanbevelingen en tips mogen jullie onder deze blog plaatsen. Zo heb ik dan de mogelijkheid om hem nadien nog aan te passen en zowaar te verbeteren.


Op dinsdag 29/04 zijn Mijke en ik naar de "Neue Synagoge" gegaan om een stuk van een potentiële nieuwe partnerschool van HAU te bekijken. Men speelde een herwerkte versie van 'The Wave', of in het Duits 'Die Welle'. Ik vond het stuk behoorlijk goed opgebouwd.


Woensdag 30/04 was ik uitgenodigd door Katharina om een stuk in de Sophiensaele te bekijken. Het was tegelijk mijn eerste opera-ervaring. Het stuk heet 'Don Giovanni' van David Martin. Ik heb niet zoveel van de inhoud verstaan, maar de vormgeving en zang vond ik geniaal.


Donderdag 01/05 was een medelesgever van de Taekwon-do Sportschool Chon-Ji in Berlijn. Hij had gedurende twee weken een training ongeveer honderd kilometer van Berlijn. Op hun vrije dag is het peleton naar Berlijn afgezakt om hier te genieten van het mooie weer. We hebben een terrasje gedaan en hebben daarna een concert van een coverband gezien aan de Brandenburger Tor.


Zondag 04/05 werd er in HAU 1 Maeterlinck gezien van Christoph Marthaler (een samenwerking tussen NTGent en Toneelgroep Amsterdam). Het stuk deed me erg veel denken aan de film Daens. Er was heel veel symboliek in het stuk terug te vinden. Ik vond het jammer dat ik te weinig beenplaats had en dat het veel te warm was in de tweede rang.


Geen opmerkingen: