28.4.08

De laatste week van de tweede maand

Beste trouwe lezers van mijn blog,

Deze blog vertelt jullie over mijn belevenissen tijdens de laatste week van de tweede maand in Berlijn. Deze week ben ik voltijds bezig geweest met het ontwikkelen van de Klubszene Festival Website. Erg veel valt er hier niet over te vertellen, behalve dat ik de cursus van Mevr. De Groof ondertussen al behoorlijk goed kan. Ik heb hem stap voor stap gevolgd om zo de structuur in mijn site goed te kunnnen ontwerpen.



Maandag - en dinsdagavond speelde er een stuk in HAU dat The Real Fiction heet. Het maakt gebruik van extra's. Dit wil zeggen dat op bepaalde momenten mensen in het publiek (de extra's) opstaan en iets zeggen of doen. Men had mij gevraagd in de eerste week van de stage of ik iets wilde zingen in dit stuk. Veel had men niet uitgelegd, maar ik stemde in. Vorige week werd het echter duidelijk dat ik solo moest zingen voor het publiek en dan wel nog het verschrikkelijke nummer van ABBA, Thank you for the Music genaamd. Het zingen viel al bij al wel mee en de zenuwen had ik goed onder controle. Ik heb er zowaar plezier aan gehad mee te doen.

Zaterdag was er een toneelstuk, Utopia Stock Exchange, waarbij ik de "utopisten" moest begeleiden en bijstaan. Het publiek krijgt vijftigduizend 'U' (5€) waarmee ze aandelen kunnen kopen en verkopen. De aandelen zijn echter geen gewone aandelen maar utopieën. Tien utopisten hebben hun utopie uitgelegd en de bedoeling van het publiek is om zo goed mogelijk te speculeren op de utopieën. Op het einde van het stuk kon het publiek hun aandelen incasseren of afstaan aan de utopisten. Dit is metteen ook de moraal van het verhaal. Koopt men aandelen van een utopie omdat de ranking gunstig is, of omdat men begaan is met deze utopie? Het leverde stof om even bij stil te staan.

Meer uitleg vind je terug op de website van HAU : www.hebbel-am-ufer.de

Geen opmerkingen: