7.4.08


Week zes van de dertien is voorbij
De stage is bijna half voorbij en ik heb de indruk dat ik hier nog maar pas ben. Wat me bij zal blijven van deze week zijn de contacten met de medewerkers die echt vlot beginnen te verlopen. In tegenstelling tot de eerste weken, waarbij de werkvloer nog wat onwennig aanvoelde, voel ik me ondertussen helemaal thuis in het bureau en bij de medewerkers.

Maandag en dinsdag was Mijke niet op het werk. Ze ging naar het Jeugd-Theaterfestival in Utrecht, waar ze ideeën verzamelde om projecten naar ons theater te brengen. Ik heb maandag de lay-out van mijn eindproject op punt gezet, en een voorwoord en inleiding geschreven. Daarna heb ik op internet ideeën opgedaan om een festival of concert te organiseren voor myspace-bands. Er was in het huis een idee om iets te organiseren met groepjes van Myspace. Hoe we dat precies zouden aanpakken is nog niet duidelijk. Ik heb gebrainstormd en gesurft en uiteindelijk een plan uitgeschreven. Ik hoop dat het een beetje deftig uitgewerkt is en dat men met dit plan verder kan.

Dinsdag heb ik tijdens de wekelijkse vergadering voor ongeveer dertig man de inleiding gegeven over de HAU-Beats avond van donderdag 03.04.08. In het begin van mijn stage zou ik dat niet gedaan hebben. Ondertussen is mijn Duits al een stuk beter en kan ik gemakkelijker uitdrukken wat ik denk.
Dinsdagmiddag heb ik de taak van ‘paperboy' vervuld. Ik moest in de verschillende clubs, cafés, muziekwinkels en andere interessante adressen flyers uitdelen om de HAU-Beats te promoten. Een beetje een slechte timing, omdat de eerstvolgende HAU-Beatsavond al twee dagen na het uitdelen van de flyers begint.

Woensdag heb ik de repetitie van U-Wegs (Unterwegs: “het leven zoals het is, de metro”) gezien. Dat is het toneelstuk dat Mijke met haar jongerenclub op vrijdag 04.04.08 in de Weisse Rose opvoert. Daarna heb ik de leden van Think of One, een Belgische band uit Antwerpen verwelkomd in onze gebouwen. Zij traden donderdag op in de foyer van HAU2.

Donderdag heb ik een myspacesite van CEZA opgestart, ik heb de layout veranderd en enkele foto's upgeloaded. In de loop van de dag heb ik de garderobe van de muzikanten ingericht. 's Avonds woonde ik het optreden bij. De muziek was verpletterend en de sfeer was optimaal. Ik kan jullie aanraden om tijdens de Gentse Feesten op Pole Pole naar de band te gaan kijken. Het is echt de moeite waard. Er staan ongeveer tien man op het podium en ze brengen een speciale combinatie van jazz, rock, Arabische berbermuziek en dub.

Vrijdag was het een erg lastige dag. Ik was nogal uitgeput van de dag ervoor en ik had helemaal geen werk. Ik moest mee met Mijke naar de Weisse Rose om een generale repetitie met de jongeren bij te wonen. Deze repetitie heb ik ondertussen al vijf keer gezien en kon me niet meer boeien. Ik heb daar gedurende de ganse dag met mijn vingers gedraaid en gedacht aan Steven, die met zijn gezelschap op dat moment in Berlijn vertoefde. Om half elf kon ik uiteindelijk met de Belgen het weekend inzetten. Ik leidde ze rond in Tacheles en daarna dronken we een biertje in een Arabische bar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Q,

Ik volg met veel interesse je belevenissen in Berlijn.
Je 'groeit' in alle figuurlijke betekenissen van het woord! Ik kan alleen maar hopen dat je professionele aansluiting vindt in België. Je bent intussen aan het bewijzen dat het je zeker waard bent!
Tot donderdag!

HLM

P.S.: Wat ècht uitzonderlijk is: een blog zOnder schrijffouten!!!!

cia muylle zei

is dat nu wat ze een 'droomstage' noemen ... of is dat nu -wat ze noemen- van een stage een 'droom' maken?